Una bona estratègia de posicionament SEO és una de les millors inversions que ha de fer una empresa si vol aconseguir més visites a la seva web corporativa, més visibilitat, més vendes i un avantatge competitiu significant.

Moltes organitzacions empresarials no són conscients de com el web pot assolir una posició privilegiada en els motors de cerca amb una bona estratègia de posicionament web. Per això, és necessari crear campanyes efectives de màrqueting online per aconseguir arribar als seus clients més enllà dels canals convencionals.

Abans de passar a mostrar els principals avantatges del posicionament SEO, cal saber que hi ha diferents tipus de posicionament web.

Tipus de posicionament web

Els principals tipus de posicionament web són el posicionamient SEO i el posicionament SEM. Ambdós són diferents, però no són incompatibles. De fet, poden ser complementaris.

El posicionament SEO es considera que és gratis, ja que per dur-lo a terme no s’ha de contractar cap anunci, mentre que el posicionament SEM normalment es desenvolupa mitjançant la contractació d’una campanya de publicitat de pagament. Tant el posicionament SEO com el posicionament SEM requereixen una inversió particular.

Posicionament SEO

El posicionament SEO és el responsable de posicionar un web en els resultats orgànics de Google i d’altres motors de cerca de manera natural.

El posicionament SEO es divideix en dos tipus:

  • SEO on page. El SEO que es fa quan s’optimitza la pàgina i el seu contingut per als cercadors.
  • SEO of the page. El SEO que es fa fora de la pàgina, especialment buscant enllaços de qualitat a la pàgina web.

Els beneficis del posicionament SEO

Aquests són els principals avantatges d’aquest tipus de posicionament:

  • Manteniment de la posició als cercadors.  El principal avantatge del posicionament SEO respecte al posicionament SEM és que quan una empresa deixa d’invertir en posicionament SEO la web no desapareix del motor de cerca. És a dir, les pàgines posicionades es mantenen indexades en el cercador i es troben disponibles pels usuaris d’Internet en una posició similar a la que tenien quan s’invertia en SEO. No obstant això, si es deixa d’invertir en SEO durant molt de temps, els enllaços indexats a Google baixen de posició.

Per aquest motiu, és bàsic ser constant i mantenir una bona estratègia de posicionament SEO.

La millor estratègia de posicionament SEO

La millor estratègia de posicionament SEO es basa en els següents aspectes clau:

  1. Elecció adequada de les paraules clau.
  2. Optimització de Keywords.
  3. Optimització del contingut de qualitat amb les paraules clau.
  4. Optimització del codi HTML.
  5. Millora de l’accessibilitat i la usabilitat.
  6. Millora de la velocitat del web.
  7. Creació de més contingut freqüentment.

Redactor.cat ofereix a les empreses el millor posicionament SEO per avançar a la competència a Google i en els principals cercadors d’Internet. Un fet clau per beneficiar-se del potencial que té el món digital per als negocis.