L’experiència d’usuari és una tendència que tornarà a marcar el posicionament SEO de l’any 2020. Aquells webs que ofereixin una bona experiència a l’usuari es posicionaran més amunt als resultats de cerca de Google.
Segons podem llegir en aquest artice d’Ezgi Cetinkaya, especialista en comunicacions de màrqueting de Google Adsense, pots millorar l’experiència d’usuari del teu web seguint tres passos:
1. Mesura el comportament del teu web
Google compta amb dues eines imprescindibles per mesurar el comportament del teu lloc web: Google Search Console i Lighthouse.
Google Search Console
Google Search Console permet descobrir amb quina freqüència apareix el web, la seva posició mitjana, les taxes de clics i més.
Lighthouse
Lighthouse permet identificar i arreglar els problemes més comuns que afecten el comportament del web, l’accessibilitat i l’experiència d’usuari.
Test de dispositius mòbils
El test de dispositius mòbils permet saber si un visitant és capaç de veure fàcilment la pàgina web des del seu dispositiu mòbil.
2. Dissenya per a una experiència d’usuari òptima
L’especialista de Google recomana que a l’hora de dissenyar un lloc web es tinguin en compte les següents consideracions:
- AMP. Es recomana que s’utilitzi AMP, un marc de components web que permet crear una pàgina amb un alt rendiment i que es carregui de pressa en tots els dispositius.
- Disseny web responsable. Redimensionar, reduir o ampliar automàticament un lloc web perquè es vegi bé a tots els dispositius, inclosos els equips d’escriptori, tauletes i telèfons.
- Aplicacions web progressives. Dissenyar webs que proporcionin una experiència d’usuari similar a les aplicacions mòbils, però construïdes i lliurades directament a través del web. Unes aplicacions web que són ràpides i fiables en qualsevol navegador fins i tot en condicions dolentes de connexió.
3. Prioritza el mòbil
L’especialista de Google, Ezgi Cetinkaya, recorda que la majoria de gent ja utilitza el cercador a través del seu dispositiu mòbil i dona tres consells per aplicar al disseny del teu web:
- El vostre lloc mòbil ha de contenir el mateix contingut que el vostre lloc d’escriptori.
- Les dades estructurades haurien d’estar presents a les dues versions del lloc.
- Les metadades han d’estar presents a les dues versions del web.
Cetinkaya acaba l’article fent una sèrie d’advertències al lector que es poden resumir en centrar-se en el fet que l’usuari pugui trobar des de la pàgina d’inici i el menú de navegació tot allò que busqui i que si no, tingui un buscador on poder-lo trobar. A més, recomana que els formularis de contacte siguin fàcils d’utilitzar per a una conversió perfecta.
L’experiència d’usuari és novament una de les tendències de l’any 2020 en posicionament SEO i és, juntament amb el contingut de qualitat, un dels principals arguments per estar a les primeres posicions dels resultats de cerca de Google.